Helsinki, 16.10.2018

Mikä on kertakirjautumistoiminto (SSO)?

Assetin uusi kertakirjautumistoiminto (SSO) tarkoittaa siis yhden ja saman salasanan käyttöä työkoneelle kirjautumisessa sekä Assettiin kirjautumisessa. Käytännössä Assetti aukeaa yhtä helposti kuin esimerkiksi Outlook- tai Google-sähköposti tietokoneellasi. Tämä mahdollistaa turvallisen ja helpon sisäänpääsyn Assetti-sovellukseen.

Toiminto on toteutettu SAML 2.0-standardiin perustuvan SSO-varmistuksen kanssa. Kertakirjautuminen on keskitetty ja turvallinen todennustapa, joka mahdollistaa sujuvan sisäänpääsyn Assetti-sovellukseen. Kertakirjautumista käytetään erityisesti isommissa yrityksissä, mutta tietoturvavaatimusten kasvaessa siitä on tulossa yleinen tapa kaikkialla yritysmaailmassa.

Kertakirjautumisen hyödyt

Kertakirjautumisen suurimmat hyödyt ovat:

Turvallisuus

Turvallisuus on kaikista tärkein hyöty kertakirjautumisessa. Se parantaa mm. salasanakäytäntöjä, sillä käyttäjä ei tarvitse eri salasanoja sovelluksiin kirjautumiseen.

Helppo kirjautuminen

Kirjautumalla moneen eri sovellukseen yhdellä tunnuksella käyttäjä voi siirtyä sovelluksesta ja palvelusta toiseen nopeasti ja vaivattomasti.

Kertakirjautuminen ja Assetti

Turvallinen ja helppo kirjautuminen on perusta hyvälle käytettävyydelle sekä parantaa asiakaskokemusta. Assetin kertakirjautumismahdollisuus tarjoaa sujuvamman johtamisprosessin uusasiakashankinnassa ja helpon kirjautumisen Assettiin. Toiminto vähentää sekä Help desk-kustannuksia että lukuisia sen kautta tulevia kysymyksiä pääkäyttäjälle tai asiakaspalveluun.

Assetin kertakirjautumistoiminnon käyttöönotto

Toiminto on hyödyllinen jokaiselle käyttäjäryhmälle, jolla on keskitetty IT-tuki ja käyttää SSO-todennusta. Jos haluat tietää enemmän, kuinka voit ottaa Assetin SAML 2.0- kertakirjautumisen käyttöön, ota yhteyttä Assetin myyntitiimiin.